Řešení projektu proběhlo v několika etapách podle roku řešení. Tyto etapy jsou poté rozčleněny na subcíle, které budou dosaženy po čas řešení projektu, nebo se bude dotýkat jejich problematika natolik, aby pojednávala o stavu zkoumané věci včetně ukázky možností určení směrů a možnosti v domácím prostředí. Jednotlivým cílů budou dedikovány dokumenty popisující problematiku.
V roce 2017 jsou to etapy a subcíle:
- Analýza současného stavu VO
Analýza VO z hlediska dodržování norem na osvětlení komunikací. - Měření přenosu signálů v závislosti na atmosférických podmínkách
Cílem dílčí činnosti bude simulace a měření zdrojů záření LED s ohledem na rozložení optické intenzity v prostoru pro optimalizaci řídících signálů v závislosti na atmosférických jevech. - Příprava DB dopravních nehod pro analýzy
Zajištění a aktualizace stávající DB DN pro analýzy DN v důsledku zhoršených světelných podmínek - Měření vybraných zdrojů záření pro svítidla VO
V tomto období bude provedeno měření převodních charakteristik, spektrálních charakteristik a V-A charakteristik vzorků zdrojů optického záření na bázi veřejného osvětlení. Výsledky budou potřebné pro další návrhy modulátorů. - Vývoj modulátoru pro svítidla VO
Návrh modulátoru vycházejícího z koncepce odbočnice Bias-T umožňující pracovat při velkém proudovém zatížením odpovídajícím pracovnímu bodu zdroje optického záření(1-1,5A). Šířka pásma výsledného modulátoru musí umožňovat komunikační rychlost 10/100Mbps. - Aplikace metody KDE+ pro identifikaci shluků DN
Metoda KDE+ bude aplikována na časovou řadu DN, výsledkem budou místa, ve kterých dochází ke koncentraci nehod. - Posouzení nových světelných zdrojů – LED
Posouzení aplikací VO osazených LED z pohledu distribuce světelného toku, spektrálních vlastností a oslnění. - Simulace a měření modulačních formátů pro optických přenos
Měření a simulace vlivu modulačních formátů (M-PSK, M-QAM, OFDM) na vlastnosti optického bezvláknového přenosového kanálu. Eliminace vlivu parametru PAPR (Peak-to-Average Power Ratio) vhodnou úpravou modulátoru.
V roce 2018 jsou to etapy a subcíle:
- Návrh optických elementů pro svítidla VO
Budou navrhnuty optické elementy skrze softwarové aplikace LightTools a CODE V pro svítidla VO s ohledem na lepší osvětlovací funkci. - Problematika datového rozhraní pro svítidla VO
Řešení problematiky přístupu na sdílené médium, eliminace kolize při komunikaci 2 a více koncových zařízení ve stejném čase. Řešení přístupu k distribuční datové síti. - Viditelnost objektů na komunikacích při mezopickém vidění
Budou probíhat měření na komunikacích v oblasti mezopické citlivosti lidského oka. Dominantně se lidské oko na tuto oblast adaptuje právě na komunikacích v nočních hodinách. - Vývoj software pro výpočet shluků DN
V této části projektu budeme komunikovat s uživateli výsledků a podle jeho připomínek budeme navrhovat a programovat software pro výpočet shluků DN. - Analýza konfliktních oblastí z hlediska viditelnosti
Bude probíhat analýza konfliktních oblastí (zejména přechodů pro chodce) z hlediska zvýšení viditelnosti v těchto oblastí vlivem přídavných osvětlovacích soustav. - Aplikace a testování software
Software bude aplikován na reálná data, bude testován při práci s běžnými uživateli. - Návrh a simulace umístnění fotodetektoru/skupiny fotodetektorů
Návrh řešení duplexního přenosu, vzestupná komunikace v infračerveném, lidskému oku neviditelném spektru. Řešení podmíněno standardem IEEE 802.17.5. Návrh a simulace umístnění fotodetektoru/skupiny fotodetektorů v rámci zdroje optického záření.
V roce 2019 jsou to etapy a subcíle:
- Měření a vyhodnocování kvalitativních parametrů svítidel VO
Měření v reálném provozu, měření kvalitativních parametrů vzhledem k ročnímu období (letní čas, zimní čas) a atmosférických podmínkám (slunečné dny, deštivé dny, ranní mlhy, inverze). Vyhodnocení výsledků reálného měření. - Metodické pokyny pro osvětlování venkovních prostorů
Na základě provedených experimentů, analýz, modelů a měření bude vytvořena metodika obsahující doporučení pro obnovu veřejného osvětlení tak, aby se zvýšila bezpečnost účastníků silničního provozu a snížila kriminalita v oblasti působnosti VO. - Optimalizace viditelnosti svislého a vodorovného značení
Bude prováděna jasová analýza (jasy a kontrasty) dopravního značení za účelem zvýšení jeho viditelnosti v různých situacích. - Reálné nasazení inteligentního modulátoru do svítidel VO
Komplementace řešení implementace inteligentního modulu do veřejného osvětlení. Zkušební provoz v areálu VŠB-Technické univerzity Ostrava. - Simulace a optimalizace svítidel veřejného osvětlení
Budou provedeny simulace a optimalizace svítidel VO pro inteligentní moduly, které budou plnit složené funkce přenosu signálu a součastně osvětlovat definovanou plochu. - Studium prostorových charakteristik světelného pole
Bude probíhat studium integrálních charakteristik světelného pole za účelem omezení kriminality zvýšením viditelnosti v kritických oblastech osvětlovaného prostoru (chodci, ……). - Tvorba uživatelské dokumentace software
V této části projektu budeme předávat software do užívání a vytvářet dokumentaci - Publikace výsledků, zpracování závěrečné zprávy projektu
Výsledky projektu budou shrnuty a připraveny do publikace, sestavena bude závěrečná zpráva.Základní informace o projektu jsou k dispozici také v Informační systém výzkumu, experimentálního vývoje a inovací spravovaný Úřadem vlády České republiky.
https://www.rvvi.cz/cep?s=rozsirene-vyhledavani&ss=detail&n=0&h=VI20172019071